pátek 26. září 2014

Voňavý Concept

Víte, že máte kousek voňavé Provence v Čechách? Ne? Seznamte se!


S Renatou jsem se "dávno seznámila" přes Instagram. Máme toho hodně společného. Lásku k francouzštině. Lásku k Provence. Lásku k poctivým výrobkům a opravdovému řemeslu. Lásku k Provensálcovi ;-) Každá ke svému, s‘il vous plaît :-D

Renata s jejím mužem Jean-Paulem založili před dvěma roky v Praze značku ConceptProvence, která vyrábí vlastní kosmetiku inspirovanou provensálským malebným krajem. Ještě jsem nevěděla jak voní a jak se kůži líbí, a už jsem klikala na jejich IG jak divá. Líbil se mi nápad, jednoduchý přesto elegantní packaging a výrobky 100% made in Provence. Concept Provence nabízí voňavé výrobky na několika prodejních místech v Praze a nyní má v plánu expandovat zpět do Francie. Tím, že už mám jednu nohu zakořeněnou v Provence a kousek srdce stále bije za českou rodnou hroudu, Renata mi nabídla vyzkoušet jejich výrobky. Objevovat nové věci, poctivě vyráběné, obzvlášť made in Sud, mě skutečně baví  Hýkala jsem radostí :-D



I když vím na vlastní kůži jaký je euforistický stav provensáského bytí, řada Opium který tento stav ztělesňuje, u mě vzbudila velkou zvědavost. Žít to znám, ale jaké to je namazané na sobě ? ;-) Melounovo-mandlovou cukrovinku Calisson miluju a s radostí přibaluji k vašim objednávkám z mého provensálského obchůdku. Velké lákadlo ! A pokud vím, žádná jiná kosmetická značka tuto vůni nenabízí. Fleur de la Vigne jsem už v Provence viděla u mýdla, ale byla z vinných listů, vůně hodně listová, proložená čerstvě posečenou trávou. Ta od Renaty má připomínat vychlazenou sklenku růžového. A to nemluvím o levanduli, medu, verbeně… A teď výbírej ! Nebyla jsem toho schopná. Vyzkoušet a ovonět jsem chtěla všechno. Tak jsem Renatě napsala co mě nejvíc zaujalo, vzbudilo zvědavost, které vůně mám ráda a jaké kosmetické výrobky používám a těšila jsem se na vzorkový balíček šitý mi na tělo. Jak já jsem nechtěla vyrabovat Concept Provence krám, tak to Renata zvládla za mě :-D Z Prahy dorazil balík! Žádné vzorky ale celé flakony! Pošťačka přišla po obědě, ranní toaletu už jsem měla dávno za sebou, ale neodolala jsem a běžela si dát do koupelky repete ;-)              

A co já na výrobky Concept Provence? Maximální nadšení! 

Calisson si na sebe mažu několikrát denně jak tu vůni miluju  Nejdřív z ní sálá teplé slunce a výrazné hořké mandle, poté přechází do sladkého obláčku jarních mandlových kvítků a sluncem praskajících cavaillonských melounů. Chcete naučit děti mýt si ruce? Dejte jim tekuté mýdlo Verbena! Lístky verbeny úžasně voní, je z nich skvělý bylinkový nálev a tohle mýdlo je prostě božské  Koupelnou se rozvoní osvěžující citrusy a ruce vám budou ještě dlouho vonět. Fleur de la Vigne vás přenese pod platan, kde usrkáváte vychlazenou sklenku květnatého růžového vína. Med, oliva, levandule voní přesně tak jako když otevřete skleničku s provensálským medem, ochutnáte olivový olej či se projdete levandulovým lánem. Opium se nedá popsat... Každý si pod ním představí svoji vysněnou Provence. Já, zahalena Opiem, se přenesu do pole plného červených makových kvítků v Luberonu, které se tetelí poledním horkem a slunce se mi opírá do ramenou. Na polní cestě se zlehka pohupují větve plné šťavnatých třešní, stačí natáhnout ruku, pár si jich strčit za uši jako náušnice a do pusy cestou k domu s modrými okenicemi. V provoněné zahradě si sednu do lehátka pod olivovník, z pod slamáku zírám na azurovou oblohu, cikády řvou a já si říkám "c‘est ça, le bonheur". Jsem moc zvědavá, kam donese Opium vás :-)

A textury? Ty mě také nadchly! Sprchová mýdla jsou heboučká a při aplikaci mě vždy napadne kůži laskající kašmír. Tělové krémy i krémy na ruce se krásně roztírají, rychle vztřebávají do pokožky a zanechávají kůži sametovou. Tělový peeling je tak šetrný, že ho používám i na obličej. Mýdla na ruce lehce pění a nevysušují. A pleťové tonikum L´Eau des Alpes je osvěžující, vypíná pokožku a řádně se jim "zalévám" v provensáslkých vedrech. 

Mým tajným přáním je, že by Renata a Jean-Paul mohli rozšířit nabídku o balzámy a oleje do koupele. Ráj na zemi by byl dokonalý     




Teď spolu sedíme naživo u bazénu v Provence, azuro nad hlavou, na stole vychlazená růžovka a můj fíkový koláč... Provensálská pohodička jak má být :-) A jak si tak hovíme a klábosíme, Renatu jsem pro vás vyzpovídala ;-)




Jak vás s manželem napadlo začít vyrábět kosmetické výrobky?
Nápad začít podnikat s kosmetikou přišel náhodou. Do Prahy za námi tehdy přijel tchán a jako dárek nám přivezl marsejské mýdlo - malý kousek provensálského domova a pozdrav ze země slunce, která nám v Čechách moc chybí. Tak jsme si řekli "A proč nepřivézt pravé mýdlo z Marseille i do Prahy?". Tato věta obrátila náš život naruby! Nejdřív jsme z Manosque dovezli tvrdá marsejská mýdla, abychom zjistili reakci Čechů na tento typ produktu, a začali jsme je prodávat na letních farmářských trzích, poté i na vánočních. O mýdlo projevili zájem nejenom Češi ale i turisté a poptávali se po širším sortimentu. Povzbuzeni zájmem jsme se rozhodli vytvořit vlastní značku, která by nabízela nejenom marsejská mýdla ale i tělovou kosmetiku. Tehdy se zrodil i název CONCEPT PROVENCE - koncept, který spojuje různé sféry, zachovává tradice a prezentuje je v moderním, minimalistickém stylu.



Jak vznikaly vůně vaší kosmetické řady?
V Aix en Provence jsem se zamilovala do místní speciality calisson – cukrovinky z mandlí a melounu z Cavaillon. To byla první vůně, kterou jsme s manželem pečlivě vybírali a zkoušeli v laboratořích APF v proslulém městečku na výrobu parfémů Grasse. Zde spatřilo světlo světa i dalších sedm vůní naší kosmetické řady: tradiční a pro Provence typická levandule, oliva, med, verbena, vanilka, vinná réva a exkluzivní Opium – euforistický stav provensálského bytí.



Kde se vaše výrobky vyrábí? A jak se na výrobním procesu podílíte vy dva?
Všechny naše výrobky vyrábíme v provensálském Peyruis a poté dovážíme do Čech. Při výrobě našich produktů jsme se snažili maximálně přiblížit k co nejpřírodnějším složkám. Já sama používám BIO kosmetiku anebo ji kupuju ve francouzských lékárnách. Například do složení pleťové vody L´Eau des Alpes jsme použili květinovou vodu z vilínu virginského v bio kvalitě a při výrobě tekutých a sprchových mýdel byly použité pouze rostlinné oleje. Naše výrobky jsou bez parabenu, BHT, EDTA a PEG.  
Na výrobním procesu se s mužem podílíme v maximálním rozsahu, mimo již zmiňovaného výběru a testování vůní v laboratořích, jsme společně navrhli logo a design etiket. Já zastavám také funkci fotografa a kreativní ředitelky značky. A samozřejmě nyní, když jsme odvedli obrovskou práci se vznikem společnosti a výrobků, oba se aktivně podílíme na komerční stránce, jezdíme do kosmetických salonů, potkáváme se se zajímavými lidmi a hlavním cílem je nabídnout naše voňavé "miminko" do různých koutů světa.  

Opium mě velmi zaujalo. Byla jsem moc zvědavá jak voní a co mi vůně bude evokovat. Co inspirovalo tebe?    
Vůně Opium je náhodná myšlenka, která mě fascinovala během našeho pobytu v Provence. Život tam je jako droga, nikdy nemáš dost, propadneš tomu na celý život a už tě to nepustí. Neznám nikoho kdo by se nezamiloval do provensálského kraje, do místních vůní, chutného jídla, zpěvu cikád, provensálského přízvuku... Však to znáš sama :-)


Já jsem Opiem omámená v červnovém makovém poli. Kam přenáší tebe a Jean-Paula?
Tato vůně u nás vyvolává pozdní posezení na čerstvém provensálském vzduchu, nad hlavou hvězdy, okolní hory se halí do nočního hávu, cítíme se sami na světě, taková ta omamná atmosféra kolem nás, magický stav, touha po něčem soukromém a přání aby ten večer nikdy neskončil... Tato vůně je unisex, pro ženy i muže, protože snít a přát si může každý!


Kde jsi našla svého Provensálce? To bude všechny zajímat ;-)
V Praze :-) Já jsem do Čech přijela v roce 2007 studovat na Vysoké škole hotelové, obor Gastronomie, hotelnictví a turismus. Manžel zde žil již od roku 1998, kdy se do Prahy přestěhoval z Marseille z důvodu rodinného podnikání. Po našem seznámení si mě odvezl do země cikád, slunce a moře, kde jsem se zamilovala do všeho, včetně budoucího manžela :-D Později, při tvoření loga Concept Provence jsme si vybrali cikádu jako symbol slunce, horkých nocí a naší lásky.



To je slibné! Provensálci jsou k mání i v rodné domovině :-D Jean-Paul bylo tvé první setkání s Francií?
Francii jsem si zamilovala už jako dítě v ruské Kazani odkud pocházím. Velký dojem na mě udělalo "francouzské" okolí mé maminky. Její nejlepší kamarádka trávila svůj život mezi Kazaní a Paříží, odkud dovážela francouzskou módu a kosmetiku a kde později otevřela vlastní boutique Maison d´Elle – dnešní luxusní butik s oblečením. Dávala mamince kosmetické vzorky a já vždy pozorovala jak provádí každodenní rituály krásy. Dobře si pamatuji jednu návštěvu u mamčiny kamarádky kdy s někým telefonovala tím kouzelným jazykem, kterému jsem vůbec nerozumněla. Když jsem se začala ptát "Co to říkáte?", maminka mě napomenula "Pšttt! Ona mluví FRANCOUZSKY!!" Tehdy jsem pocítila, že francouzština a Francie je něčím božským a naprosto exkluzívním. Vůbec jsme tehdy netušila, že se jednou provdám za Francouze – Marsejský Korsičan, báječná směs! – a že mi můj dvouletý synek Jean-Baptiste bude říkat "Bisou, maman!". Myslím, že moje spojitost s francouzskou kosmetikou se zrodila již v dětství.  

Co plánujete do budoucna ?
V budoucnu vidíme náš koncept obohacený o různé projekty a spolupráci s umělci. Škála je široká, kromě našich kosmetických výrobků bychom rádi nabídli dekorativní doplňky pro domácnost, umělecké obrazy, fotografie talentovaných a doposud neobjevených umělců z Provence až po restauraci propojenou s butikem, kde budou všechny výrobky a díla prezentované s možností koupě. První vlaštovkou je naše spolupráce s Marie-Thérèse, manželovou neteří, která tvoří pod značkou Marie T Bijoux. Její designové šperky již nabízíme v našem e-shopu. Náš vysněný concept store s restaurací bych si velmi přála otevřít právě v Aix en Provence, kde jsem se zamilovala do calissonu 



* * * * *

Mně nezbývá než Renatě a Jean-Paulovi popřát, aby se jim přání vydařilo! Takový concept store kousek od mého domu bych si nechala líbit :-) A vy se běžte k nim nadýchat z plna hrdla a omámit voňavou Provence než vám z Prahy utečou zpět za sluncem a cikádami ;-)



Concept Provence:



Corners a prodejní místa:

  • Obchod ArtiChoc - pasáž Černá Růže - Na Příkopě 12 - Praha 1
  • La Boucherie & Bistro M - Zubatého 5 - Praha 5 
  • InfoCentre - Panská 6 - Praha 1

________

© photos Renata Negroni



22 komentářů:

  1. Úžasné čtení, děkuji za něj.
    Krásné dny v Provence,
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, děkuji moc!
      Krásný jarní podzim, šustící lupení a azurovou oblohu k tomu!

      Vymazat
  2. Dobré dopoledne do slunečných dálek (u nás zase prší)...tady k tomu příběhu (a příspěvku) chybí už jen francouzká hudba. Díky za rozšíření voňavých obzorů :-)
    Příjemný víkend M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marvael,
      že bych k tomu pustila zpěv cikád co mám nahraný v mobilu? Teleport do levandulového lánu by byl okamžitý ;-)
      Moc rádo se stalo! Posílám voňavý obláček a cíp azurové oblohy k tomu!
      Krásný víkend i tobě a děkuju!

      Vymazat
  3. Nádherný článek, obdivuji, když má někdo psací dar a obdivuji i lidi podnikavé. Všem třem vám to moc sluší. Lenko, z Vás láska k životu jen čiší. Vás bych si přála potkat a trochu té energie nasát. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Olive, za krásná slova <3
      Setkání já túze ráda a nabíjím až jiskry lítaj :-D Vaše jméno u mě evokuje proutěná křesílka v olivovém háji a v ruce sklenka chlazeného fíkového likéru z mé výroby... tak třeba tam? :-)
      Krásný víkend a děkuji za zastavení!
      Zdena ;-)

      Vymazat
  4. Co mi to děláte, ženské jedny šikovné?! Už musím objednávat! To je teda život :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš, Markét! :-D
      Já tě úplně vidím v aťasu, jak si myješ ruce od sítotiskových barev verbenovým mýdlem a pak si je ošetřuješ calissonovým krémem na ruce, provensálský obláček naplňuje Veverkovu a kolemjdoucí se hrnou do dveří, omámeni vůní a pak stojí s otevřenou pusou nad tvými výrobky ;-)

      Vymazat
  5. Pročetla, prohlédla. Už vím, proč jsi pekla ten úžasný fíkový koláč :-)
    A hodně těm mladým lidem fandím! Jít za svým snem....konkrétními činy - TO je ono....úžasné (navíc jsou fakt zajímaví...včetně tím seznámením - inu, jeden nikdy neví, kde na něj štěstí čouhá..).
    Najít si svého Provensálce....tohle mne minulo, mělo to tak být :-) Díky za seznámení s další skvělou bytostí, která si s takovým člověkem jde životem, s úsměvem....za svým snem....
    Můj palec nahoru mají!
    Díky, Aný... ღ
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásně jsi to vystihla, Hani <3 Přesně tak to vidím já!
      Díky :-*
      PS: na tebe čeká Provence jinak ;-)

      Vymazat
  6. Aný, moc pěkný počtení a jdu kouknout do eshopu! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani!
      A nebo ovonět do corners až budeš v Praze ;-)
      Moc zdravím do Brdských lesů!

      Vymazat
  7. Moc hezky tip, diky. Za chvili budou aktualni vanocni darky. Takze, pokud se mi nepodari vyrobit neco vlastniho, mrknu do eshopu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro,
      děkuji za milý komentář a zastavení!
      Vánoční dárek to bude krásný a krásně voňavý, o tom žádná :-)
      Krásné dny!

      Vymazat
  8. Ach ta Provence, úplně cítím všechny ty vůně....nezbývá než přidat k oblíbeným. Děkuji, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc rádo se stalo, Evi!
      Voňavý obláček posílám a děkuju :-)

      Vymazat
  9. Nádherný článek plný krásných fotek.

    OdpovědětVymazat
  10. Aný, opět parádní počteníčko. Ostatně jako vždy! Proběhla jsem obchůdek s kosmetikou a i se šperkama .
    Všechno je dokonalý.
    Krásný večer a ještě pěknější neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elianko, moc děkuju! Potěší i po třech měsících ;-) Krásné dny!

      Vymazat
  11. Krásný článek, a ty fotky! opravdová nádhera

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Renatě vyřídím :-) Krásné dny přeji z Provence!

      Vymazat

Tento dialog je pro mne provensálským kořením - dodá blogu chuť a šťávu ;-)

PS: pokud nejste blogo-webo nadšenci, můžete komentovat pod rubrikou "Anonymní". Palec zde ovšem neotisknete, vaše jméno či pseudonym ano ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...